
Online marketing kezdő lépések kisvállalatoknak 2. rész
Az előző cikkem arról szólt, hogy kisvállalkozóként milyen lehetőségek állnak rendelkezésedre, ha szeretnéd, hogy céged online is jelen legyen a versenytársak között. Az 1. részben azoknak adtam tippeket, akik még nem rendelkeznek weboldallal, most viszont nézzük azt az esetet, ha már van weboldalad, de nem hozza a kívánt eredményt.
Az első fontos megállapítás, hogy a weboldal önmagában még nem hoz új ügyfelet, nem hoz vásárlókat, nem hoz pénzt.
A weboldalad mellé párosulnia kell marketing tevékenységnek is, hisz ez az, amellyel elérheted a kívánt célokat. Apropó célok. Kezdjünk is bele. Tehát az első és legfontosabb dolog, hogy megállapítsd, hogy mi a weboldalad célja. Brandépítéshez használod? Több terméket szeretnél eladni? Szeretnéd, ha többen értesülnének arról, hogy Te is a piacon vagy?
Alaptézis, hogy a Google „figyelmen kívül” fogja hagyni a weboldalad, ha az nem felel meg néhány technikai kritériumnak:
legyen responsive, mobilra optimalizált, azaz mobilon is áttekinthető, strukturált, jól olvasható. A „mobil first” szókapcsolat nem csak egy szakmai divatszó, hanem jól jelzi, hogy milyen irányba tartanak az internetezési szokások, amelyekhez alkalmazkodni kell. A reszponzivitáson kívül fontos szempont az oldalad betöltési sebessége, amelyet nagyban befolyásolnak például a feltöltött képek, videók méretei. Egy lassú oldal nem felhasználóbarát. Legyen könnyen áttekinthető navigáció az oldaladon, egyértelmű menüstruktúra, jól felépített, könnyen megtalálható aloldalakkal. Ez az, amit minden felhasználó (és a Google éppúgy) szeret, azonnal, egyértelműen rátalálni a keresett információkra. Ezeket a technikai elvárásokat érdemes átbeszélned a webfejlesztővel, az oldalad készítőjével, bár ő remélhetőleg ennek szellemében végezte munkáját. 😊
A frissülő tartalom szintén olyan No.1., mint a fent említett dolgok, leginkább az olvasóközönséged kiszolgálása céljából. A mai napig sok blogon szerepel, hogy a rendszeresen tartalmilag is karbantartott oldalakat jobban szereti a Google. Ezzel szembemenően egyre több cikk jelenik meg azzal kapcsolatban, hogy ez bizony nincs így. Mindenesetre sok mindent elárul a cég működéséről például az is, hogy mikor volt az utolsó blogbejegyzése.
Ingyenes és hasznos lehetőség, ha blog formájában aktuális tartalmakkal töltöd fel az oldalad, olyan írásokkal, amelyek érdekesek lehetnek célközönséged számára. Az előző részben említett kulcsszó használatra itt is felhívnám a figyelmet.
Tegyük fel, hogy most már van egy technikailag jól összerakott, felhasználóbarát, folyamatosan frissülő tartalommal ellátott oldalad. Ez már egy jó kiindulópont. 😊
Igyekezz úgynevezett backlinkeket, vagyis az oldaladra mutató, más weboldalról érkező linkeket gyűjteni. Ezt a Google meghálálja, hisz ezzel úgy értékeli, hogy a weboldalad egy szakmailag hiteles oldal, amelyre más cégek, magazinok, blogok, személyek is szívesen hivatkoznak.
Ezzel néhány, azonban nagyon fontos keresőoptimalizálási feltételt már meg is ismertél. Ezek megvalósítása azt eredményezi, hogy a célközönséged gyorsabban és hatékonyabban éri el a weboldalad és már nem a 125. oldalon jelensz meg a Google-ben bizonyos, a tevékenységedhez kötődő kulcsszavas keresésekre.
Jótanács! Soha ne higgy olyan online marketing szolgáltatást vagy digitális marketing tevékenységet nyújtó vállalatoknak, akik azt garantálják, hogy 1-2 hónap alatt elérik, hogy a weboldalad bizonyos keresésekre az 1. oldalon jelenik meg az organikus (ingyenes) találatok között. Ezt senki nem tudja garantálni Neked!
A Google ezt a rangsort egy több, mint 200 szempont alapján összeállított algoritmussal alakítja ki, ezek a faktorok többnyire titkosak, így aztán nehéz bármit is garantálni. Azonban átlagban körülbelül fél év szükséges ahhoz, hogy egy weboldal jelentősen előbbre kerüljön a találati listán.
A fent felsorolt lehetőségek még mindig ingyenesen állnak rendelkezésedre, amennyiben időt szánsz rá. Azonban egy ponton túl már érdemes Marketing szakemberhez fordulnod, hogy professzionálisabb legyen az online megjelenésed.

Üdvözöllek az ID Marketing Blogon!
Felismerni az online jelenlét fontosságát és lépést tartani a digitális fejlődéssel olyan piaci előny, amellyel magunk mögött tarthatjuk versenytársainkat. A digitális forradalom egyre inkább átírja a cégek mindennapjait, nem válogat tevékenység és cégméret között, ez az, amelyhez előbb vagy utóbb minden vállalatnak alkalmazkodnia kell.
A fenti megállapításaim inspiráltak abban, hogy megosszam gondolataimat, tapasztalataimat azokkal a kisvállalati tulajdonosokkal, akik úgy érzik, hogy ezt a témát nem kerülhetik el többé.
Stummer Renáta vagyok, közgazdász, online marketing és webdesign területre specializálódott kommunikációs szakértő.
Szívesen írok ezekben a témakörökben olyan bejegyzéseket, amelyek kis- és középvállalatok számára nyújthatnak segítséget az online fejlődéshez. Naprakész információkról, hírekről, újdonságokról, személyes tapasztalatokról szintén olvashatnak bejegyzéseim között a digitális világ érdeklődői.
„A marketinget megtanulni napok kérdése. Mesterévé válni - egy életen át tart.”
(Philip Kotler)