Online Marketing cimkefa

Online marketing kezdő lépések kisvállalatoknak 1. rész

2018.02.05

Már rengeteget hallhattunk és olvashattunk az internetes jelenlét fontosságáról, de ennek szükségét igazán akkor érzi az ember, ha már saját „bőrén” vagyis cégén tapasztalja, hogy ennek a nyomásnak előbb vagy utóbb engedni kell.

Ha Te is a következő kérdésekre keresed a választ, akkor ez a cikk Neked szól.

Egyéni vállalkozó vagy és szeretnéd, ha jobban menne az üzlet? Mit tegyél annak érdekében, hogy online is látható legyél leendő vagy már meglévő ügyfeleid számára? A marketing ügynökségek által kínált szolgáltatások számodra megfizethetetlennek tűnnek? Hogyan vedd kézbe céged online marketingjét?

Ebben a cikkben összeállítottam neked egy egyszerű listát, ami alapján elindulhatsz ezen a bonyolultnak tűnő úton, még akkor is bátran, ha nem vagy marketing szakember vagy webfejlesztő.

Induljunk ki abból, hogy nincs céges weboldalad. Még semmi sincs veszve! Ebben az esetben is rendelkezésedre áll néhány lehetőség, amelyeket kár lenne kihagyni.

  1. A közösségi média megannyi eszköze közül választhatsz, amely(ek)re, ha regisztrálsz, rögtön feltüntetheted a céges elérhetőségeidet, amely már egy plusz pont a vevőid szemében. (Egyből megtalálnak, látják, hogy milyen elérhetőségeken kereshetnek, nem kell a névjegykártyádat keresgetniük. 😊)
    Regisztráció után töltsd fel aktuális és releváns tartalommal a céges profiloldalt és gyűjtsd a látogatóid számát. Itt érdemes az akcióidra fókuszálni és olyan, a tevékenységi körödhöz kapcsolódó témákról írni/megosztani, amely a célközönségedet érdekelheti. Fontos! Itt álljunk meg egy pillanatra, az nem mindegy, hogy milyen közösségi média csatornát választasz. Teljesen felesleges mindenhol jelen lenni, ahol a célcsoportod nem „mozog”. Lényeges szempont a döntésnél, hogy B2B vagy B2C szektorban mozogsz (azaz üzleti ügyfeleknek vagy magánszemélyeknek, fogyasztóknak szolgáltatsz).
    B2B esetén inkább azok az oldalak relevánsak, ahova túlnyomórészt cégek regisztrálnak. (Facebook, LinkedIn, Xing, Google+, Youtube, Twitter – bár ez kevésbé népszerű Magyarországon) Ha azonban a B2C szektorban tevékenykedsz, akkor a következőket javaslom: Facebook, Instagram, Printerest, Youtube. Egy későbbi posztban adok néhány tippet arra vonatkozóan is, hogy hogyan lehetséges a különböző csatornákat könnyen kezelni, összekötni, egyszerűen nyomon követni.
  2. A következő lehetőség ezen túlmenően, ha olyan gyűjtőoldalakra regisztrálsz, amelyek a különböző vállalatokat és tevékenységeket összefogják. Ebben az esetben többnyire lehetőség van arra is, hogy a szolgáltatásod iránt érdeklődők földrajzi helyre és tevékenységre szűrve, célzottan találják meg a cégedet. Ehhez a kategóriához sorom az online telefonkönyveket, cégregisztereket és minden olyan gyűjtőoldalt, amelyek relevánsak lehetnek a tevékenységed szempontjából.
  3. Kedves Olvasóm ezen a ponton ajánlom figyelmedbe a Google My Business elnevezésű eszközét. Ez egy ingyenes tool, amelyre ha regisztrálod a cégadataidat, elérhetőségeidet, akkor aki célzottan cégnevedre keres, jobb oldalon, a Google találati oldalán láthatja az online „névjegykártyádat”.
    Itt lehetőség van arra is, hogy vevőid, ügyfeleid értékeljenek. A sok pozitív vélemény pedig meghozza gyümölcsét.
  4. Regisztrálj (akár ingyenes) blogfelületen és kezdj el tartalmat gyártani a célcsoportodnak. Garantáltan lesz néhány új ügyfeled, aki a blogodon keresztül talál el hozzád.
    A tartalomírás egy külön blogbejegyzést igényelne, ezért csak egy rövid jótanács: figyelj azokra a kulcsszavakra, amelyekre potenciális vevőid keresnek. Ezeket a kulcsszavakat használd a blogbejegyzéseidben (de csak fair mértékig, mert a túlzott kulcsszóismétlést a Google nem díjazza). Legyen a szövegezés a célcsoportod szájízére alakítva, amely hasznos és tartalmas információval látja el az olvasókat.

Most már van néhány kiindulási pont, amely mentén elindulhatsz és ezek az idődön kívül más befektetést nem igényelnek.

Jó kalandozást az online világban! 😊

A cikk folytatódik.

Online Marketing és Webdesign specialista
Stummer Renáta

Üdvözöllek az ID Marketing Blogon!

Felismerni az online jelenlét fontosságát és lépést tartani a digitális fejlődéssel olyan piaci előny, amellyel magunk mögött tarthatjuk versenytársainkat. A digitális forradalom egyre inkább átírja a cégek mindennapjait, nem válogat tevékenység és cégméret között, ez az, amelyhez előbb vagy utóbb minden vállalatnak alkalmazkodnia kell.

A fenti megállapításaim inspiráltak abban, hogy megosszam gondolataimat, tapasztalataimat azokkal a kisvállalati tulajdonosokkal, akik úgy érzik, hogy ezt a témát nem kerülhetik el többé.

Stummer Renáta vagyok, közgazdász, online marketing és webdesign területre specializálódott kommunikációs szakértő.

Szívesen írok ezekben a témakörökben olyan bejegyzéseket, amelyek kis- és középvállalatok számára nyújthatnak segítséget az online fejlődéshez. Naprakész információkról, hírekről, újdonságokról, személyes tapasztalatokról szintén olvashatnak bejegyzéseim között a digitális világ érdeklődői.

„A marketinget megtanulni napok kérdése. Mesterévé válni - egy életen át tart.”
(Philip Kotler)