inbound marketing

„Ügyfél hol vagy, merre csavarogsz?” – avagy az Inbound Marketing előnyei

2018.03.23

„Azt szeretném, hogy a vevők találjanak rám és ne én szaladjak a vevőim után.”
Ez egyik leggyakrabban adott válasz arra a kérdésre, hogy mit szeretne elérni a keresőoptimalizálással, online hirdetésekkel.
Ami, ha jobban belegondolunk egy valós igény, hisz ki nem szeretne vállalkozóként eljutni abba az áhított állapotba, amikoris a vevők önszántukból kopogtatnak az ajtónkon, nem pedig fordítva.
Nézzünk meg alaposabban egy olyan marketingstratégiát, amely maga a jolly joker ahhoz, hogy a fent említett állapot realizálódjon. Ez a hatékony stratégia pedig nem más, mint az Inbound Marketing.
 

Mi is az Inbound Marketing?

Az Inbound Marketing fogalma olyan online marketingeszközökre utal, melyek az outbound technikával, vagyis a tömeges, reklámok útján történő eléréssel szemben bizalomra és belső indíttatásokra alapozva próbálnak meg kapcsolatot teremteni a potenciális vásárlókkal.
Az Inbound Marketing lényege, hogy a potenciális ügyfelek problémáinak és igényeinek kielégítésére olyan releváns tartalmat hozunk létre, amely a webhelyre vonzza a látogatókat, bizalmat és hitelességet építve a vállalkozásnak.
Az Inbound Marketing, ellentétben az Outbound Marketinggel, tartós és hosszú távú hatást fejt ki, inkább a tartalommal kíván meggyőzni, nem pedig a reklámüzenetekkel.
Nagyon leegyszerűsítve, az Inbound Marketing technikák alkalmazása során, a felhasználókat, érdeklődőket, lehetséges vevőket nem hideghívással, spamekkel, reklámokkal “bosszantjuk”, hanem értéket közvetítve hívjuk fel magunkra a figyelmüket.
Ebben az esetben a siker egyik előfeltétele, hogy jól ismerjük a célcsoportunkat, mivel csak akkor hozhatunk létre olyan tartalmat, amely a célcsoport érdekeit és előnyeit szolgálja. A perszonalizáció egy fontos alappillér, amely nélkül az Inbound Marketing nehezen vihető sikerre.
 

Miért válik egyre jelentősebbé az Inbound Marketing stratégia az Outbound Marketinggel szemben?

A túlzott reklámozás, a hirdetésblokkolók és a kritikus fogyasztók egyre nehezebbé teszik számunkra, hogy fizetett hirdetésekkel érjük el közönségünket. A hirdetéseket egyre inkább tudatosítják a felhasználók, szűrik, figyelmen kívül hagyják, átugorják, bezárják. Tehát hasznos alternatívákat kell keresnünk, amelyekkel kiválthatjuk a fizetett hirdetéseket.
Egy rögtönzött „közvéleménykutatás” keretében megkérdeztem néhány embert a környezetemben, hogy tesznek-e különbséget a fizetett hirdetések és az organikus (ingyenes) találatok között a keresésük során.
Az eredmény meglepően az lett, hogy 10 emberből 9-et egyáltalán nem ez befolyásol, a találatok között arra kattintanak, amelyről a leginkább azt gondolják, hogy választ ad a kérdésükre. Tehát mindegy, hogy az a fizetett vagy az organikus találatok között jelenik meg.
A hagyományos outbound vagy push marketingben az elérést fizetett hirdetéssel vásárolják meg. Természetesen ez néha szükséges, azonban csak rövid távon működik és kevésbé hiteles. Ezzel nem arra gondolok, hogy senkinek nem szükséges fizetett hirdetésekkel reklámoznia, hisz bizonyos területeken ez kiválóan működik, sőt szinte elengedhetetlen. Azonban, ha hosszabbtávú megoldásban gondolkodunk, érdemes végiggondolni az Inbound Marketing adta lehetőségeket.
 

Tehát Inbound Marketing = tartalommarketing? Neeem!

Az Inbound Marketing a felhasználó releváns tartalmára fókuszál, amely segít megtalálni és megválaszolni a felhasználó lehetséges kérdéseit. Hasznos és informatív információ, tudásátadás vagy néha szórakoztatás képezik az alapot. Az Inbound Marketing a felhasználók számára hozzáadott értéket biztosít releváns tartalmak révén. Pozitív figyelmet kelt.
A tartalommarketing az Inbound Marketing legfontosabb eszköze. A tartalommarketing a felhasználó szemében egy párbeszéd, amelyet ő nagyra értékel, hisz ezáltal értéket, választ, megoldást kap.
Tehát a tartalomkészítés csak egy eszköz, de emellett számos más lehetőség is teret kap az Inbound Marketing stratégia során.
 

Az Inbound Marketing stratégia lefontosabb elemei:

  • Tartalommarketing
  • E-mail marketing
  • Közösségi média marketing és optimalizálás (SMM, SMO)
  • Keresőoptimalizálás (SEO)
  • Konverzióoptimalizálás (CRO)
  • Remarketing kampányok
  • Brandépítés
  • Közösségépítés

Régebben átlagban 6-8 másodpercünk volt arra, hogy az oldalunkra érkezett látogatónknak megragadjuk a figyelmét, ez mára 2-3 másodpercre redukálódott. Néhány szempillantás, ha ennyi idő alatt nem sikerült meggyőzni az érdeklődőt, már el is tűnt az oldalról.
A meggyőzés ebben az esetben nem pusztán a tartalommarketing eredménye. Ehhez szervesen hozzájárulnak a technikai SEO tényezők, az oldalbetöltődés sebessége, a weboldal strukturáltság, a reszponzivitás…, de a design, a színek, az oldal hangulata is releváns tényező. És ez csak a vállalati oldalról nézve, ehhez hozzáadódik még a felhasználó egyéni preferenciarendszere, ízlése, pillanatnyi hangulata, attitűdje és még megannyi dolog. Ezekből is láthatjuk, hogy ebből a nagy tortából a tartalommarketing csak egy szeletet képez.
 

3 ok, amiért érdemes a tartalommarketingre nagy hangsúlyt fektetni:

  • Bizalom megszerzése – értékesítés
    Az értékesítés támogatása a releváns tartalmon keresztül. A vevő vásárlásdöntési folyamatát sokkal egyszerűbbé tehetjük, ha az ehhez szükséges összes információt a rendelkezésére bocsátjuk. A felhasználók nagyobb bizalmat szavaznak egy vállalatnak, ha az kiváló minőségű háttérinformációt biztosít a vásárlási döntéshez. Ezáltal könnyebben elnyerhetjük a vevő bizalmát és nagy valószínűséggel nem lép tovább a versenytársak oldalaira.
  • Lead generálás
    Egy weboldal létezésének számtalan célja lehet, azonban a legtöbb esetben termék vagy szolgáltatás értékesítése az alapvető cél. A lead generáláshoz elengedhetetlenek olyan tartalommarketing eszközök, amelyekkel érdeklődőket, később vásárlókat vonzhatunk magunkhoz. Ilyen eszköz lehet például a Whitepaper, eBook, video, webinar vagy bármilyen olyan letölthető szakmai anyag, amely eléréséhez az érdeklődőnek „nyomot kell” hagynia maga után. Legyen ez egy e-mail cím, telefonszám stb, amelyet később felhasználhatunk automatizáltan például egy Inbound Marketing Software-ben vagy éppúgy a klasszikus marketing területen is további értékesítési célokra.
  • Keresőoptimalizálás – Traffic generálás
    A keresőoptimalizálás az elmúlt években olyan tudományággá avanzsált, amelyhez rengeteg kritérium kötődik. A SEO szíve csücske a magasminőségű tartalom. Minél több, témábavágó tartalommal van feltöltve egy weboldal, annál nagyobb a valószínűsége annak, hogy egyre többen fogják olvasni, ezáltal könnyebben megtalálható lesz és egy annál jobb pozíciót foghat ki az organikus találatok között.

 

Inbound vs. Outbound. Mit válasszak?

 

inbound vs. outbound marketing
Infographic forrás: http://voltierdigital.com/

Nem kell feltétlenül választanod. Az inbound folyamatok beérése több hónapos, akár féléves munka eredménye. Amíg ezek a folyamatok ténylegesen elérik célukat, nyugodtan folyamodj a hagyományos, „old marketing” technikákhoz. Tehát a fizetett hirdetések, a hideghívások, offline reklámok mind hasznos eszközök, azonban egy idő után érdemes átcsoportosítani az erőforrásokat az Inbound Marketing stratégiába. Amely amellett, hogy ingyenes (ha magad végzed el ezeket a feladatokat), hosszútávú és hiteles. Az áhított eredmény pedig garantáltan nem marad el: a vevők bizony önszántukból „kopogtatnak” majd az üzleted „ajtaján”.

Online Marketing és Webdesign specialista
Stummer Renáta

Üdvözöllek az ID Marketing Blogon!

Felismerni az online jelenlét fontosságát és lépést tartani a digitális fejlődéssel olyan piaci előny, amellyel magunk mögött tarthatjuk versenytársainkat. A digitális forradalom egyre inkább átírja a cégek mindennapjait, nem válogat tevékenység és cégméret között, ez az, amelyhez előbb vagy utóbb minden vállalatnak alkalmazkodnia kell.

A fenti megállapításaim inspiráltak abban, hogy megosszam gondolataimat, tapasztalataimat azokkal a kisvállalati tulajdonosokkal, akik úgy érzik, hogy ezt a témát nem kerülhetik el többé.

Stummer Renáta vagyok, közgazdász, online marketing és webdesign területre specializálódott kommunikációs szakértő.

Szívesen írok ezekben a témakörökben olyan bejegyzéseket, amelyek kis- és középvállalatok számára nyújthatnak segítséget az online fejlődéshez. Naprakész információkról, hírekről, újdonságokról, személyes tapasztalatokról szintén olvashatnak bejegyzéseim között a digitális világ érdeklődői.

„A marketinget megtanulni napok kérdése. Mesterévé válni - egy életen át tart.”
(Philip Kotler)