
Hatékony online marketing stratégia – ha most startolsz a weben
Egy olyan online stratégiát mutatok, amely tapasztalataink alapján az egyik leghatékonyabb, ha most indítod a vállalkozásod, vagy szeretnéd céged a webes közönség számára is elérhetővé tenni.
Ha viszonylag kevés tőke áll rendelkezésedre az induláskor, akkor bizony ez a cikk Neked szól!
Ugyanis ezzel a pénztárcabarát kombinációval néhány hónapon belül jelentős bevételnövekedést érhetsz el.
Hogyan? Íme:
Először is egy weboldalra lesz szükséged. Most biztosan az első gondolatod, hogy „na ez aztán a pénztárcabarát megoldás”. A felvetés jogos. Egy jól kivitelezett weboldal drága. De itt is több lehetőség áll rendelkezésedre.
Egyrészt az is lehetséges, hogy magad készítsd el. Számos olyan online weboldal készítő program létezik, ahol „laikusok” is néhány kattintással létrehozhatnak weboldalakat. Továbbá sok kész sablon is rendelkezésre áll, amelyek egy kis informatikai érzékkel testreszabhatóak. Bár szakmai szemmel nézve ettől óva intenélek, hisz sok olyan hibát követhetsz el, amelyek később gondot okozhatnak. Például nem figyelsz arra, hogy mobilra is optimalizált legyen, a „tucatsablonok” messziről felismerhetőek és sok esetben olcsóságot és hiteltelenséget tükröznek egy egyedi weboldallal szemben és a sort még folytathatnám.
Már egyre több cég kínál weboldal készítést részletfizetésre is, többek között az ID Marketingnél is találsz ilyen lehetőséget.
Egy biztos, így vagy úgy, de weboldal nélkülözhetetlen, elengedhetetlen, muszáj, kell.
A második lépés, hogy az elkészült weblapot valahogy reklámozni is kellene. De hogyan, ha erre nincs különösebb anyagi keretünk?
Keresőoptimalizálással (angolul Search Engine Optimization, azaz SEO). Amely alatt tulajdonképpen a weboldal keresőmotorokban való organikus, normál megjelenésének, pozíciójának javítását értjük. Az organikus, vagyis az ingyenes találatok között.
Egy adott keresés esetén, a találati oldalon felül és alul fizetett hirdetések találhatóak, a közöttük lévő részen helyezkednek el az ingyenesek. A keresőoptimalizálás az a marketing tevékenység, folyamat, amellyel elősegítjük, hogy az adott weboldal a lehető legmagasabb pozíciót érje el.
Ez ugyan egy hosszabb távú folyamat eredménye lesz (egy induló weblap esetén kb. fél éven belül mérhetőek jelentősebb eredmények), de az az előnye, hogy ez nem jelent extra reklámköltséget, nem kell PPC hirdetéseket fizetni stb.
A vevők, ügyfelek, érdeklődők pedig nagy valószínűséggel nem tesznek különbséget aközött, hogy fizetett hirdetésben, vagy az organikus találatok között lelnek rá a weboldalra.
Ugyanis nekik egy számít, hogy számukra releváns, információgazdag tartalmat találjanak, amely megoldást nyújt, választ ad egy adott problémára, kérdésre.
A harmadik eleme a stratégiának a Social Media Marketing. A közösségi oldalak hatalmas segítséget nyújtanak a közvetlen vevőkommunikációhoz. Amennyiben nem indítunk kampányokat, egyszerűen csak posztolunk a Facebookon, pinelünk a Pinteresten vagy tagelünk az Instagramon, követőket gyűjtünk, az bizony nem kerül pénzbe, mégis rengeteg új vevőt hozhat.
Ez a WEB+SEO+Social kombináció garantáltan működik és viszonylag kevés rendelkezésre álló tőkéből finanszírozható.
Amennyiben jól kiismered magad ezeken a területeken, nyert ügyed van. Azonban lehetséges, hogy teljesen más ágazatban tevékenykedsz és idegen számodra ez a világ, akkor viszont érdemes szakembert felkeresned.
Az ID Marketing specialitása a fent említett „hármas egység” megvalósításában rejlik.

Üdvözöllek az ID Marketing Blogon!
Felismerni az online jelenlét fontosságát és lépést tartani a digitális fejlődéssel olyan piaci előny, amellyel magunk mögött tarthatjuk versenytársainkat. A digitális forradalom egyre inkább átírja a cégek mindennapjait, nem válogat tevékenység és cégméret között, ez az, amelyhez előbb vagy utóbb minden vállalatnak alkalmazkodnia kell.
A fenti megállapításaim inspiráltak abban, hogy megosszam gondolataimat, tapasztalataimat azokkal a kisvállalati tulajdonosokkal, akik úgy érzik, hogy ezt a témát nem kerülhetik el többé.
Stummer Renáta vagyok, közgazdász, online marketing és webdesign területre specializálódott kommunikációs szakértő.
Szívesen írok ezekben a témakörökben olyan bejegyzéseket, amelyek kis- és középvállalatok számára nyújthatnak segítséget az online fejlődéshez. Naprakész információkról, hírekről, újdonságokról, személyes tapasztalatokról szintén olvashatnak bejegyzéseim között a digitális világ érdeklődői.
„A marketinget megtanulni napok kérdése. Mesterévé válni - egy életen át tart.”
(Philip Kotler)