
A Google hangalapú keresése az egyik legfontosabb keresőoptimalizálási trend 2018-ban
Mit is jelent a hangalapú keresés?
Egyre többször látunk olyan embereket sétálni az utcán, akik a telefonjuk mikrofonjába beszélnek, de nem telefonálnak. Ők bizony nagy eséllyel a Google hangalapú keresését használják. Vagyis, a telefonon lévő Google keresőmezőben található mikrofonra nyomva adják az utasítást a keresőmotoroknak, hogy mielőbbi választ kapjanak kérdéseikre.
Ehhez persze elengedhetetlen, hogy a készülék alkalmas legyen a hangfelismerésre, amellyel már egyébként az összes újabb okostelefon gyárilag rendelkezik.
Miért jó?
- Nem kell pötyögni. És ez nagy segítség!
- Gyors és egyre pontosabban felismeri a szavakat, majd hibátlanul írja a keresőmezőbe.
- Beszélve könnyebb hosszú lekérdezésekre rákeresni.
Új kihívások a keresőoptimalizálásban?
A 2018-as SEO trendek egyik meghatározó szereplője a hangalapú keresés, bizony új kihívások elé állítja a keresőoptimalizálást, hiszen másképp kell optimalizálni az weboldalakat, ha a hangalapú keresést is figyelembe vesszük.

Nem csak a Google, de más cégóriások (pl. Amazon, Apple) is nagy lépéseket tettek a hangalapú kezelés megbízhatóságának javítása érdekében. Már körülbelül 95% százalékos pontossággal ismerik fel a szavakat és egyre kevesebb hibát ejtenek a halk beszéd, enyhe beszédhiba és tájszólás esetén is.
A felhasználóbarát használhatóság, és a jelentős minőségbeli javulás a hangalapú keresés hosszútávú sikerének záloga. Tehát borítékolható, hogy egyre többen fogják felfedezni maguknak és használni ezt a fajta keresési lehetőséget.
Amennyiben a felhasználók írás helyett a beszédet választják a kereséshez, akkor az nagy eséllyel inkább társalgási helyzetre fog hasonlítani és kevésbé mondanak kulcsszavakat.
Gyakrabban használunk ebben az esetben hosszabb, összetettebb mondatokat, így egyértelműen felértékelődik a long tail kulcsszavak szerepe a weboldalon.
4 Optimalizási tipp hangalapú keresésre
#1 Kiemelt tartalom
Nem újdonság, hogy a hangalapú keresések optimalizálásának alappillére a minőségi, releváns tartalom. Most azonban egyre inkább igyekeznünk kell azért, hogy a Google kiemelje a tartalmakat, hiszen ebben az esetben felértékelődnek a kiemelt részek. Ugyanis az úgynevezett hangalapú segédek az első találatot felolvassák, adott esetben pedig a kiemelet részeket is.
#2 Long tail kulcsszavak használata
Törekedjünk a long tail kulcsszavak gyakori használatára. Ezt nem egyszerű a gyakorlatban kivitelezni, hiszen eltérő megfogalmazásokban keresnek a felhasználók, azonban érdemes ehhez egy kis kutatást végezni. Nagy segítségünkre lehet például egy gyakran ismételt kérdések aloldal kidolgozása, ahol a felhasználók leggyakrabban feltett kérdései szerepelnek, hasonló megfogalmazásban, ahogy azt a hangalapú keresésben is teszik.
#3 Nagyobb figyelem a technikai Seo-ra
Hiába rendelkezünk azonban remek és keresésbevágó tartalommal, ha a technikai SEO feltételek nem teljesülnek. Érdemes javítanunk a feltérképezhetőségen, a navigációs lehetőségeken, hogy megkönnyítsük a robotok közlekedését az oldalon. Az XML honlaptérkép használatával, a fotók, videók optimalizálásával mind segíthetjük a robotok dolgát és ezáltal jelentős organikus forgalmat eredményezhetünk.
#4 Helyi találatok – Google Cégem
A helyi találatok szerepe felértékelődik, hisz gyakran társul a hangalapú keresés során az általunk keresett szolgáltatáshoz a „közeleben” szó is. Ez esetben GPS adatok alapján jeleníti meg a Google a számunkra legrelevánsabb találatokat. Segítségül szolgálhat a Google Cégem ingyenes szolgáltatás, amely lehetővé teszi, hogy a térképen megjelenítsük a vállalatunkat.

Üdvözöllek az ID Marketing Blogon!
Felismerni az online jelenlét fontosságát és lépést tartani a digitális fejlődéssel olyan piaci előny, amellyel magunk mögött tarthatjuk versenytársainkat. A digitális forradalom egyre inkább átírja a cégek mindennapjait, nem válogat tevékenység és cégméret között, ez az, amelyhez előbb vagy utóbb minden vállalatnak alkalmazkodnia kell.
A fenti megállapításaim inspiráltak abban, hogy megosszam gondolataimat, tapasztalataimat azokkal a kisvállalati tulajdonosokkal, akik úgy érzik, hogy ezt a témát nem kerülhetik el többé.
Stummer Renáta vagyok, közgazdász, online marketing és webdesign területre specializálódott kommunikációs szakértő.
Szívesen írok ezekben a témakörökben olyan bejegyzéseket, amelyek kis- és középvállalatok számára nyújthatnak segítséget az online fejlődéshez. Naprakész információkról, hírekről, újdonságokról, személyes tapasztalatokról szintén olvashatnak bejegyzéseim között a digitális világ érdeklődői.
„A marketinget megtanulni napok kérdése. Mesterévé válni - egy életen át tart.”
(Philip Kotler)