
2018 legjobb weboldalaiból szemezgetek
A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat idén is, immáron 17. alkalommal hirdette meg az „Év Honlapja” pályázatot.
A versenyre érkezett 200 pályamű között nem csak magyarnyelvű oldalak szerepeltek, hanem magyar fejlesztők által létrehozott angol nyelvű munkák is. Ezek közül a legjobbak továbbjuthatnak a nemzetközi „World Summit Award” 2019-es versenyébe is.
Minden évben nagy figyelem övezi szakmai körökben ezt a nívós versenyt. Novemberre a Black Friday-ek mellett az ilyen és hasonló összegzésekre már nagyon kiéhezett az online publikum.
A verseny eredményének kihirdetése után webdesignerek és webfejlesztők sora veszi górcső alá az újabbnál újabb designmegoldásokat, alkalmazásokat, hogy saját portfoliójukba is beültethessenek egy két újabb ötletet.
A teljesség igénye nélkül szeretnék ismertetni néhány nyertest, akik az én rajongásomat is elnyerték munkájukkal.
Agrár
Ha azt gondolnánk, hogy az agrárvilágban csak elavult és régi weboldalakkal találkozhatunk, akkor íme egy remek ellenpélda a Hello Modern Agrárium weboldala. Ez a kifejezetten kellemes felhasználói élményt nyújtó weboldal a kategóriában különdíjat kapott. Kis kritika azonban, hogy az oldal még “nem biztonságos” módban, azaz még mindig http-vel fut.
Applikáció
Az Év Applikációi kategóriában nagyon tetszik a Sofőrhívó – a Sofőrszolgálat Versenyeztető App. Az applikáció nagyon felhasználóbarátan navigál végig minket a főbb pontokon. Egyszerű, érthető, gyors. Mindezért és még sok további tényezőt figyelembevéve méltán kapta a kategória Minőségi díját.
E-kereskedelem
Kifejezetten lenyűgöznek azok blog stílusú weboldalak, amelyek igényesen és egyedien felépítettek. Mivel sok hasonló létezik már a weben, ezért nagyot kell „alkotni” az ilyen típusú weboldalaknál, hogy kitűnjünk a tömegből. Ez a PaUZa-nak sikerült! Magával ragadó és kifejezetten vásárlásösztönző webshopot hoztak létre, ezzel el is nyerték az E-kereskedelem kategória Minőségi díját.
Kultúra
A kultúra kategória különdíját a Kecskemétfilm Kft. kapta. Érzékeny vagyok a művészetekre és nagyon szeretem, ha ezeket a megoldásokat a webre is átültetjük. A Kecskemétfilm remekül prezentálja ezt a művészi színt, kreatív és jó értelemben véve elvont. A honlapot 5 perc nézegetés után sem tudom megunni és bezárni. 😊
Oktatás
Az oktatás kategória különdíjasát a The Pitch Education-t, a Magyarországon jelenleg fellelhető legalaposabb és legszakmaibb SEO Blognak tartom, így aztán némi elfogultsággal ugyan, de ebben a kategóriában őket emelném ki.
Turizmus
A Magyar Igásló Ökoturisztikai és Tájérték Központ honlapja nagyon eltalálta, ami ehhez a tartalomhoz nagyon illik. Nagyon figyeltek az apró részletekre, amelyek a felhasználóbarát használatot és a felhasználói élményt még magasabb szintre emelik. Megérdemelten a kategória Minőségi díjasai.
Vendéglátás
Mindig különös érdeklődéssel figyelem a gasztro és vendéglátás weboldalakat. Valamiért azt gondolom, hogy egy ilyen téma olyan sok lehetőséget ad a webfejlesztők kezébe, amelyekkel vétek nem élni. Ebben a kategóriában az éllovast, a kategória Év honlapja nyertesét említeném meg az Almalomb – kulináris kitérő, találkozóhely weboldalát. Annyira örülök, hogy a szokásostól eltérő, merészebb megoldást választottak az alkotók. Ez a WordPress alapú oldal is jól mutatja, hogy mennyire érdemes elrugaszkodni a hagyományos és átlagos megoldásoktól. Ez egy olyan weboldal, ami meglep és amilyenre nem számítok, ezért biztos, hogy ottmaradok, mert érdekel, hogy még miket tartogat.
Azt hiszem minden fejlesztő ilyen „wow” élményeket szeretne kicsalogatni az oldalra látogatókból.
Gratulálok minden nyertesnek, ezen a linken a díjazott weboldalak teljes listája megtalálható.
Jó böngészést és ötletgyűjtést! 😊

Üdvözöllek az ID Marketing Blogon!
Felismerni az online jelenlét fontosságát és lépést tartani a digitális fejlődéssel olyan piaci előny, amellyel magunk mögött tarthatjuk versenytársainkat. A digitális forradalom egyre inkább átírja a cégek mindennapjait, nem válogat tevékenység és cégméret között, ez az, amelyhez előbb vagy utóbb minden vállalatnak alkalmazkodnia kell.
A fenti megállapításaim inspiráltak abban, hogy megosszam gondolataimat, tapasztalataimat azokkal a kisvállalati tulajdonosokkal, akik úgy érzik, hogy ezt a témát nem kerülhetik el többé.
Stummer Renáta vagyok, közgazdász, online marketing és webdesign területre specializálódott kommunikációs szakértő.
Szívesen írok ezekben a témakörökben olyan bejegyzéseket, amelyek kis- és középvállalatok számára nyújthatnak segítséget az online fejlődéshez. Naprakész információkról, hírekről, újdonságokról, személyes tapasztalatokról szintén olvashatnak bejegyzéseim között a digitális világ érdeklődői.
„A marketinget megtanulni napok kérdése. Mesterévé válni - egy életen át tart.”
(Philip Kotler)